Vi söker en administratör

24 februari, 2023, KL 13:17

Hos oss på Gästrike Räddningstjänst får du en flexibel arbetsplats, i en organisation som är under utveckling. Vårt förbund sträcker sig över fem kommuner. Det ger oss ett stort uppdrag i att skapa trygghet och säkerhet för över 165 000 medborgare.

Vi är en räddningstjänst för alla, med mångfald och jämställdhet som hjärtefrågor. Hos oss ska alla kunna trivas och må bra. Vi arbetar ständigt med förbättringar för att kvalitetssäkra vårt arbete samt hitta effektiva och hållbara arbetssätt för framtiden.

Tillsammans arbetar vi för din trygghet och ett hållbart samhälle.

Om tjänsten

Vill du vara med och forma en helt ny roll som vår administratör? Tillsammans bidrar vi till att nå förbundets mål och därmed bidrar till samhällsnytta.

Gästrike Räddningstjänst har fem medlemskommuner, Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby. Som administratör arbetar du för hela förbundet men din arbetsplats kommer du att ha på brandstationen i Gävle.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara kopplat till förvaltningen av förbundet. Det innebär att till exempel att samordna, administrera och bereda ärenden till och från direktion i nära samarbete med förbundsdirektören och övriga i ledningsgruppen. Du är sekreterare vid sammanträden och ger god service till våra politiker i frågor som bland annat rör mötenas struktur och lagefterlevnad. I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut, att granska kvalitet, och rättssäkerhet samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till direktionen. I uppdraget får du även vara delaktig i att utveckla en effektiv beslutsprocess. Du är du en viktig del av vår stödfunktion och du ansvarar för diarieföring, arkivering och bevakning av inkomna ärenden.

Vi söker dig som trivs i en stöttande roll och har en förmåga att skapa goda kontakter. Du har tidigare erfarenhet inom offentlig förvaltning, besitter stora administrativa kunskaper samt har goda IT-kunskaper.

Då vi är en liten organisation i jämförelse med vårt stora uppdrag, medför det att du behöver vara ansvarstagande, ha god förmåga i att arbeta strukturerat och att ta självständiga beslut. Du drivs av en vilja att arbeta målinriktat och åstadkomma resultat.

Gästrike Räddningstjänst vill att alla medarbetare ska ha ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi förmåner som flexibel arbetstid och möjlighet att växla semesterdagstillägget till ledig tid. Vi erbjuder även friskvård på arbetstid med tillgång till fullt utrustat gym på brandstationen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kvalifikationer

  • Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med kvalificerade ärenden och utredningar i en politiskt styrd organisation
  • Erfarenhet av arkivering
  • Goda IT-kunskaper
  • Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift

Meriterande

  • Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronisk dokumenthantering och att arbeta med e-arkiv.
  • Utbildning inom till exempel förvaltningsrätt, offentlighetsprincipen.
  • Erfarenhet från kommunalförbund
  • Kunskap inom ekonomi

Ansvarsområden

  • Samordna, administrera och bereda ärenden i beslutsprocesser
  • Administrativa uppgifter
  • Administrera diariet
  • Arkivering
  • Sköta kallelser och protokoll till möten
  • Stötta i upphandlingar

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Gästrike Räddningstjänst med rekryteringsföretaget Randstad. Du söker tjänsten på www.randstad.se, senast 2023-03-19. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gustaf.sjogren@randstad.se.

Fackliga företrädare

Johan Melin, Vision
Telefonnummer: 026-17 96 55
E-post: johan.melin@gastrikeraddningstjanst.se

Fredrik Hellman, kommunal
Telefonnummer: 026-17 99 17
E-post: fredrik.hellman@gavle.se